Nordbygg drar fler besökare än någonsin

Pekka Ojanne, marknadsförare på Stofix. Foto: Annika Wihlborg
Pekka Ojanne, marknadsförare på Stofix. Foto: Annika Wihlborg
Urban Franzén, utesäljare, Lindab. Foto: Annika Wihlborg
Urban Franzén, utesäljare, Lindab. Foto: Annika Wihlborg
Emma Johansson, marknadsförare och kundservicemedarbetare, Aspelin Motek. Foto: Annika Wihlborg
Emma Johansson, marknadsförare och kundservicemedarbetare, Aspelin Motek. Foto: Annika Wihlborg

På Nordbygg 2014 samlas stora delar av den svenska och skandinaviska byggbranschen, drygt 60 000 personer, för att demonstrera produktnyheter, knyta kontakter och hålla sig informerad om senaste nytt i byggsverige. Vi gjorde ett nedslag på mässan och frågade några av utställarna varför de kommit till Nordbygg och vad de hoppas få ut av sin medverkan.

Urban Franzén, utesäljare, Lindab:

– Vi medverkar med en relativt stor monter i år, dels i bygghallen och dels i VVS-hallen, där vi presenterar olika delar av vår verksamhet. Vi väljer dessutom att ”spara” många av våra produktnyheter tills det är dags för Nordbygg för att kunna presentera dem här. I år presenterar vi bland annat ett antal nya ventiler. Flera av våra kunder kommer hit, Nordbygg fungerar som en naturlig mötesplats för oss.

Pekka Ojanne, marknadsförare på Stofix:

– Jag har precis kommit till mässan och har bara hunnit stå ett par timmar i montern, men intrycket är överlag mycket positivt.  Jag hoppas träffa många arkitekter och konstruktörer som kan vara intresserade av våra tegelfasadprodukter. Vi medverkade på Nordbygg även förra gången, för vår del är det nästintill obligatoriskt.

Emma Johansson, marknadsförare och kundservicemedarbetare, Aspelin Motek:

– Vi har valt att satsa på en relativt stor monter på årets mässa. Intrycket hittills är att mässan har ovanligt många besökare och att det är lätt att få kontakt med byggföretag som är intresserade av våra verktyg. Även om det är många företag som ställer ut i år känns vår monter öppen och ljus, vilket förstås är positivt.