Åhléns till Mall of Scandinavia

Bild: Benoy Architects/BAU
Bild: Benoy Architects/BAU

Mall of Scandinavia adderar ett varuhus till butiksmixen när Åhléns etablerar sitt nya citykoncept på en 6000 kvadratmeter stor yta.  

Åhléns öppning i Mall of Scandinavia blir ett avstamp för Åhléns nya cityvaruhuskoncept och kommer sätta standarden för framtida varuhusöppningar. Åhléns satsning med citykonceptet i Mall of Scandinavia är den första i ett köpcentrum och varuhuset kommer bland annat innehålla Åhléns Wellness erbjudande med 300 kvadratmeter träning, yoga och running, samt det senaste inom dam, herr, barn accessoarer, hem och skönhet.

– Etableringen blir ett bra tillfälle för oss att visa vart Åhléns är på väg strategiskt och sätta standarden för varuhusets framtid.  Det gör vi genom att etablera vårt nya citykoncept, med det allra senaste sortiment från egna och externa varumärken, samt satsa på nya affärsområden, såsom Åhléns Wellness och vårt kafékoncept Café Å lait samt ett nytt barnkoncept, som kommer att rymma allt inom barnens värld såsom kläder, heminredning och leksaker, på samma ställe, säger Gregg Mowins, vd Åhléns i ett pressmeddelande.