Dags för Nordens största butiksmässa

Foto: Easyfairs
Foto: Easyfairs

Den 12-13 april slår Kistamässan upp dörrarna för Nordens största butiksmässa, Butiksleverantör 2011. I år är det sinnen, design och innovation som är i fokus med tema att inspirera. På mässan finner besökaren tips om inredning samt hur man skapar en varumärkesbyggande miljö. Dessutom finns det ett 30-tal seminarium att gå på.

Vad har ni förväntningar på årets event?

Att mässan ska fortsätta vara den självklara mötesplatsen för handeln. Här ska alla inom handeln kunna hitta vad de behöver och få information och inspiration att skapa säljande butiksmiljöer och motiverad personal, säger Ann-Kristin Mogren på Easyfairs, projektledare för Butiksleverantör 2011.

Hur många utställare är det i år?

På mässan möter besökaren 200 utställare, däribland branschens största leverantörer,  som visar inredning och utrustning för handeln.

Finns det några utställare som sticker ut?

Mässan kommer även innehålla e-handelsföretag, vilket är nytt för i år. Att kombinera sin fysiska butik med e-handel innebär att försäljningen kan nå oanade höjder. Vi har också flera seminarier på mässan som berör detta ämne.

Hur har ökningen sett ut de senaste åren?

Mässan har vuxit stadigt och förra året hade vi över 4 300 fackbesökare.

Är det något som skiljer sig från mässan i år från förra året?

I år har vi ännu högre kvalitet på talarna, och mer inspiration i montrarna. Förra året hade vi en temahalvdag för butikschefer. I år har vi även en temahalvdag för säkerhetsansvariga, arrangerad av Dagens Handel och Svensk Handel.

Vad är det största eventet under årets mässa?

Seminarier med Henrik Fexeus, Jens Nordfält och Matthew Stych är tre som är värda att nämna. När besökaren registrerar sig till mässan på webben går den gratis på alla seminarier och aktiviteter.

Varför tror du att mässan är så betydelsefull?

 Den är den enda av sitt slag i branschen och den har blivit Norden största mötesplats för handeln. Här hittar man all butiksutrustning och inredning som kan tänkas behövas, samlat under ett tak. Det är hit man kommer för att få ny kunskap, nätverka och hitta nya leverantörer.