Linus Almqvist blir ny kommunikationschef på Ramböll

Linus Almqvist. Foto: Ramböll

Linus Almqvist tillträder som ny kommunikationschef på Ramböll den första april. Tidigare har Linus Almqvist drivit Barncancerfondens kommunikations- och varumärkesarbete sedan 2013. Innan dess verkade han som varumärkeschef på Vattenfall och ansvarat för varumärkes- och marknadsfrågor på nordisk nivå på SAS respektive Barilla. 

– Branschen står inför spännande förändringar och Ramböll är ett bolag med förutsättningarna och viljan att vara med och leda den utvecklingen. Linus kommer spela en viktig roll i det arbetet och stärka vår satsning på digitalisering som ett sätt att utveckla samhället, säger Niklas Sörensen, vd för Ramböll Sverige.– Ramböll är ett företag som har framtiden för sig och skapar värde till samhället genom sina tjänster och hur man är organiserat som stiftelseägt bolag. Andra företag kämpar i dag för att visa hur de bidrar till samhället, Ramböll har det naturligt i sin dagliga verksamhet. Jag ser fram emot att kommunicera det samhällsvärdet, säger Linus Almqvist.