Årets Byggmässa och VVS-mässa Öresund 2011 avslutades på torsdagen efter två intensiva dagar. Representanter från både den svenska och danska marknaden trängdes i utställarnas montrar.
– Det har varit otroligt kul att se vilken betydelse mässans geografiska läge hade för helheten, säger Ingemo Ilander, mässans projektledare. Öresundsregionen gjorde verkligen skäl för sitt namn.
Mässan blev en produkt- och tjänsteinriktad historia, där utbudet hos de hundratalet leverantörerna som ställde ut fick chansen att stå i centrum. Att två mässor arrangerades samtidigt under ett och samma tak bidrog dessutom till flera synergier.
– Här finns många bra besökare och vi har knutit många nya värdefulla kontakter för nu och framtiden, sade Anders Jonsson, utställare från Weber Saint-Gobain. Mässan är viktig för regionen och en bra plattform för att visa nyheter och nya produkter. Här fångar vi både dagens och morgondagens kunder.
Vid stängning på torsdagen hade de två fackmässorna på två dagar lockat totalt 2599 besökare.