SSM anställer Susanne Blomberg som marknadschef. Susanne Blomberg tillträdde sin tjänst som marknadschef den 26 januari 2015.
SSM vill utveckla sitt bolag, och anställer nu Susanne Blomberg som marknadschef. För att klara utmaningarna på marknaden har vissa förändringar genomförts organisatoriskt inom marknads- och försäljningsorganisationen under hösten 2014, menar företaget.
Detta framgår av ett pressmeddelande.
– Vi ska utveckla bolagets affär och produkter utifrån samhällets trender och utveckling. Med örat mot rälsen vill vi gå i bräschen för hur ”morgondagens stockholmare” ska bo i morgondagens Stockholm. Susanne har en gedigen erfarenhet från att arbeta med snabba och rörliga konsumentprodukter, den erfarenheten vill vi använda för att komma närmare våra kunder när vi utvecklar nya stadsmiljöer, säger SSM:s vd Mattias Roos, i ett pressmeddelande.
14 års erfarenhet från marknadsavdelningar
Susanne har med sina 14 år från marknadsavdelningar på internationella företag och i nordiska organisationer skaffat sig en erfarenhet inom konsumentinriktad marknadskommunikation.
Susanne kommer närmast från LG Electronics Nordic AB där hon sedan 2012 har varit Nordic Marketing Director med ansvar att bland annat utveckla en nordisk varumärkesstrategi, förbättra processer och öka lönsamheten. Dessförinnan har Susanne varit ansvarig för varumärkes-, affärs- och produktutveckling på Arla Foods och hon har haft flera positioner på marknadsavdelningen Livs på Kraft Foods, bland annat med ansvar för koncept- och produktutveckling, marknadsundersökningar, designutveckling och strategi för utveckling av marknadskommunikation.
Susanne tillträdde sin tjänst som marknadschef den 26 januari 2015.