Mer mode till nya Allum

Bild: Steen & Ström
Bild: Steen & Ström

Utbudet av modebutiker ökas kraftigt i den planerade utbyggnaden av Allum. Totalt innebär utbyggnaden av Allum ca 30-40 nya butiker, caféer och restauranger samt gym.

 Allum har nu avtal med majoriteten av de nya hyresgästerna för den planerade utbyggnaden. Arbetet och planeringen löper på och framtidens Allum kommer att kunna erbjuda många nya spännande aktörer inom mode, skönhet, café och restaurang samt teknik, leksaker och gymverksamhet.

- Vi kommer snart kunna avslöja fler nya modebutiker, såväl internationella som lokala koncept och ett nytt vasst café- och restaurangutbud. När Allum går från 85 till en bra bit över 100 butiker jobbar vi även med att optimera helhetsupplevelsen gällande butiksmixen vilket innebär en del rockader bland de befintliga butikerna. Det ger bland annat plats för en helt ny leksaksbutik, Lekia, med både leksaker och ett brett utbud av barnvagnar samt babytillbehör, sägerLars Rehn, uthyrningsansvarig på Allum.

Hela tillbyggnaden av Allum som beräknas vara färdigt hösten 2015 innebär en ny yta på drygt 14 500 kvadratmeter med cirka 30-40 nya butiker, caféer och restauranger och fler parkeringsmöjligheter. Steen & Ström som äger och driver Allum räknar med ca 6,5 miljoner besökare per år när nya Allum är invigt och omsättningen ökar till ca 1,9 miljarder. Idag har Allum 33 390 kvadratmeter, 86 butiker och omsätter 1,4 miljarder. Dessutom tillkommer cirka 400 nya arbetstillfällen