Fullständig omvandling av Eurocommercials Hallarna

Bild: Eurocommercials
Bild: Eurocommercials

H&M tar över Willys gamla lokaler i Eurocommercials köpcentrum Hallarna, utanför Halmstad.  H&M ökar därmed sin befintliga yta från dagens 1 800 kvm till 2 600 kvm. Efter en om- och tillbyggnad år 2015-2017 har Hallarna 85 butiker, restauranger och caféer, omfattande cirka 44 000 kvm handelsyta. Ambitionen är att kunna öppna butiken i slutet av 2019.

Den nya butiken kommer erbjuda en stor bredd av produkter då kedjan öppnar en fullkonceptbutik på ett plan, vilket inkluderar både Dam, Herr, Ungdom, Barn samt H&M Home. Målet med den nya butiken är att bli en självklar destination för både inredningsfantaster och klädfantaster.

 

– Det är riktigt kul att H&M gör denna satsning och utökar sitt utbud/koncept i vår galleria. Detta kommer att bli en fantastisk butik som kommer att stärka Hallarnas position som modedestination i Halland och ett riktigt bra komplement i vårt utbud, säger Niklas Santesson, centrumchef.