Över 3 miljoner har besökt Mall of Scandinavia

Foto: Arild Vågen
Foto: Arild Vågen

Det nya köpcentrumet, beläget i Arenastaden, har fått ett mycket fint mottagande av kunderna sedan invigningen i november förra året. Mall of Scandinavia firade den miljonte kunden redan efter 19 dagar och under den gånga helgen nåddes en ny milstolpe - nu har centrumet haft över 3 miljoner besökare.

Stockholms nya shoppingdestination slog upp portarna med en uppmärksammad invigning den 12 november 2015. Intresset för Mall of Scandinavia har varit enormt och på knappt två månader nådde centrumet över 3 miljoner besökare.

Bakom succén står bland annat ett butiksutbud där flera varumärken valt Mall of Scandinavia som plats för sina första etableringar på den svenska marknaden. Mycket uppmärksamhet har även tillägnats Dining Plaza som erbjuder över 20 restauranger i vad som är Stockholms största restaurangområde. Filmstaden Scandinavia som stoltserar med Sveriges första kommersiella IMAX och totalt 15 salonger varav fyra är VIP-salonger är även den väldigt populär och välbesökt.

 – Intresset för Mall of Scandinavia är enormt och responsen från besökarna har verkligen överträffat alla våra förväntningar, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco. Nu fortsätter vi vårt arbete med att sätta Mall of Scandinavia på kartan. Ambitionen är att överträffa alla andra typer av shoppingupplevelser, inte bara konkurrenterna.  2016 kommer att bli ett spännande år, säger Lars-Åke Tollemark.