Ny kommunikationschef hos Veidekke

Kristina Andreasson, ny Kommunikationschef för Veidekke Sverige. Foto: Veidekke
Kristina Andreasson, ny Kommunikationschef för Veidekke Sverige. Foto: Veidekke

Under Almedalen förra året, lanserade Veidekke sin nya varumärkesidé: "Involverande krafter. Kollektiv intelligens." En av de involverade i varumärkesarbetet var Kristina Andreasson, som nu går till den nya rollen som kommunikationschef för hela Veidekke Sverige. Kristina var tidigare kommunikationschef för Veidekke Bostad och kliver nu upp till samma funktion, men på koncernnivå i Sverige.

Det är nu ett år sedan Jimmy Bengtsson tillträdde som ny vdför Veidekke i Sverige. Bolaget växer kraftigt och ambitionerna är stora. Att man nu tillsätter en kommunikationschef i ledningsgruppen är enligt Jimmy Bengtson en nödvändighet.

- Vi befinner oss i kraftig tillväxt, där vårt varumärkesarbete och kommunikation såväl internt som externt är oerhört viktigt. Det är därför ett måste att ha kommunikationsfunktionen på ledningsnivå, säger Jimmy Bengtsson.

- Otroligt kul och utmanande, säger Kristina Andreasson om sin nya roll. Tillsammans med alla kollegor ser jag fram emot en mer aktiv dialog med våra målgrupper. Med den fart vi växer är rekrytering en extremt viktig fråga för oss och jag vill vara med och bidra till att ännu fler får upp ögonen för Veidekkes unika filosofi och arbetssätt.

VD Jimmy Bengtsson påminner igen om de stora ambitionerna, när han konstaterar:

- Vi vill förnya branschen, i grunden. Vår filosofi, som bygger på involvering, är en av de absolut viktigaste ingredienserna som kommer få oss att lyckas, fortsätter han. Nu står vi än bättre rustade för den resan.

Källa: Veidekke